dijous, 4 d’octubre del 2012

Horta, plaça Eivissa

M'agraden molt els barris de Barcelona , com Gràcia , St. Andreu , Horta ..  que tot i formar part de la gran ciutat , es resisteixen a perdre la seva personalitat de quan eren pobles aillats. Les persones grans com la señora que vaig tenir la sort que segués al meu costat de banc quan pintava , son les més nostágiques .



Vaig fer una primera aquarel.la de 27 x 35 amb Fabriano de 300 grs  i tres "Planas"en llibreta de 140 grs i 19'5 x 19'5 .La tercera , l'he acabat a casa .  Fem servir cada cop més l'expresió "Plana " , en una mena d'argot aquarel.listic per referirnos a l'estil de pintura sintetitzada que vol o preten imitar a la d'aquest gran aquarel.liste que es el mestre Manel

10 comentaris:

  1. Molt bé, Aleix, veig que el matí et va cundir d'allò més. M'agraden molt totes, la primera per la vida que has aconseguit donar-li a la plaça i les altres per la seva simplicitat, on no sobra però tampoc no hi falta res. Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Gracies Albert , La teva , i no es tornan "piropos" , també m'agrada molt . Les ombres més pujades que has fet a casa , crec que han millorat l'aquarel.la que vaig veure in situ

    ResponElimina
  3. M'agradan molt les tres,as captat molt bé l'ambient

    ResponElimina
  4. Trobo que ha estat un dia molt bo. Les aquarel.les son simplificades pero molt ben aconseguides. Un treball molt interessant.

    ResponElimina
  5. En el teu viatge aqualel-listic,no et paris a LES PLANAS,i
    segueix fins a casa teva,és molt més interessant.
    Ja voldríen alguns d'aquells, anomenats grans,tenir
    semblant força expressiva.

    ResponElimina
  6. El estilo acuarelístico del Plana, es algo más contundente, que el que haces o hacemos, al simplificar detalles y colores. Pocos, pero bien distribuidos. A veces, pecas Aleix, de demasiados detalles, figuras y de colores. A mí también me pasa. Veo en el fondo de tus acuarelas una similitud al estilo, pero terminas añadiendo excesivos detalles que la apartan de ese estilo. Las sombras han de ser suaves pero contundentes. Los personajes me gustan más que los del maestro, pero pones demasiados colores.
    Hay que hacer manchas difusas. Para el conjunto de la acuarela. Has de jugar más con volúmenes y en ellos, sus sombras.
    Aleix no sé si acabo explicándome bien o no y no pretendo enseñarte nada, porque encima, algunas de tus dudas, reflejadas en tus acuarelas son las mismas que tengo yo.
    Él, parte de volúmenes, Pone las sombras inmediatamente porque cambian con rapidez. Sabe y no es fácil, que los colores que pone en dichas sombras, serán las definitivas. Nosotros terminamos oscureciéndolos añadiendo nuevas capas. En sí, el cuadro podría darse por finalizado, pero es entonces cuando añade algún detalle. Muy pocos! Los suficientes! Eso es muy importante. Esos detalles los hace con un solo color, sacado de la paleta que ha utilizado los anteriores.
    Todo eso parece fácil, pero no lo es. Hay que tener muy claro desde el principio lo que uno quiere hacer.
    A mí me gusta añadir algún color de más y algún detalle que él los parece ignorar o cree que no son necesarios.
    Cada cual ha de interpretar y saber su forma de pintar según sus propios ideales.
    Un fuerte abrazo.

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies per els vostres comentaris , Mª Dolors , Teresa .. Fernando, ets franc i contundent com la teva propia pintura ! Joshemari, es increible el interés que muestras por todo el mundo Dando consejos a todos y encima con razonamientos largos y trabajados ! Me gusta la capacidad de sintetizar de Plana , pero no es mi ideal pictórico . Me acompleja la maestria de Antonio Borreguero , me seducen los colores de Diego Arias , Castagnet es un referente importantísimo para mi . Me gusta tu dibujo y también tus colores . Me gustan detalles pictóricos de todos los componentes de la colla ! .. Como en tantos ámbitos de la vida , todo se mueve en una amalgama de tonos y matices imposibles de encasillar en palabras . Lo único en lo que creo , es en la observación y el trabajo.. i en lo más importante : la motivación para trabajar !!

    ResponElimina
  8. Aleix me gusta mucho la primera,sobre todo la luz y creo que vas aclarando la gama de colores en tus trabajos y me gusta,los dibujos espontáneos que haces son fantásticos, un abrazo.

    ResponElimina
  9. Tú los has dicho, Aleix. Si no se trabaja...no se progresa! y por tus últimos resultados, estoy seguro que has hecho los deberes.
    Te felicito!

    ResponElimina
  10. Aleix, la primera té molt bon ambient, i l'estil teu que ja m'agrada, peró m'hi sobra una mique de color blau, ja he dit en altres ocasions, que aquest color, no es el meu preferit quan es gratuït, prefereixo els colors càlids, a no ser que els blaus siguin fets expresament per expresar un estat d'ànim concret o un dia fret o plujós. Les altres tres, jo no diría que planejen, peró també m'agraden perqué "ALEXEIXEN" amb el teu estil, peró més ràpid i espontàni, i crec que per aquet camí, també vas bé. ¡Una abraçada!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.