dijous, 11 de juliol del 2013

Via Laietana, Barcelona, Aquarel.la

 
Hola companys.
De vegades s´han de sacrificar elements, altres vegades llums, colors i tons. Però sempre s´ha de sacrificar alguna cosa. No es pot menjar tot el que es gras.

15 comentaris:

  1. Kim, com sempre les teves aquatel.les son com un compendi del que diuen els llibres que ha de tenir un bon quadre, composicio, color, etc.. I a mes en temes tan complicats com es el paissatge urba, ple gent, cotxes. No vull ser pilota, pero em tens " pasmao". Gracies pels teus consells que junt amb altres companys, ens ajudeu a tenir les idees mes clares.

    Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracxies a tu per la teva generositat. Lo de donar consells es complicat, jo prefereixo dir que esplico com ho faig jo. Hi han moltes maneres de fer i totes son bones si els resultats acompanyen. Hi ha un tema que ningú mai em pregunta, o mes ben dit, ningú mai en parla, i que per mi es promordial i es el "fer el consomé" abans de tacar el paper. Si es fá una mala barreja de pigment i aigua, els resultats son penosos. I es una llastima perque devant de una bona comoposició i un bon dibuix nomes queda la tecnica de la taca i si es domina aixo els resultats son extraordinaris. Una abraçada

      Elimina
  2. Quim es alucinante, tiene una personalidad que te tira de espalda, me encanta enhorabuena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Diego, los dos estamos tumbados de espaldas porque las tuyas me tiran a mi.

      Elimina
  3. Quim, te dije personalmente que era un buen trabajo y ahora que lo veo con detenimiento lo confirmo y aumento. ¿la parte de la derecha la has aclarado un pelín o sólo me lo parece?. Saludos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Jose Luis. Ha quedado toda mas clara por efecto de foto. No me gusta la parte izquierda tan clara y la parte de los coches ha perdido fuerza. Pero por otro lado la parte derecha ha quedado mejor, tal como tu sugerías.
      Un abrazo

      Elimina
  4. Prodigi de simplificació, Quim. No hi ha res, però hi és tot. No se ben bé el que hauràs tingut que sacrificar, però no hi falta rès. Quan sigui gran vull pintar així! Felicitats

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies Albert, la composició es una "C" de clars molt clasica.
      He sacrificat finestres, balcons i edificis sencers. També el color real i molt de dibuix.
      De vegades quán preguntes perque un pintor ha pintat una cosa que et sembla un disbarat, la resposta mes recurrent es: "es que hi era i era aixins". Aixo un fotograf ho pot dir, peró un pintor no ho hauria de dir sense pensar-ho dues vegades.
      Una abraçada.

      Elimina
  5. Lo interesante es que logras siempre poner el sello de un estilo muy personal que ya te identifica plenamente. Te reitero mis felicitaciones.

    ResponElimina
  6. Quim, No se que t'has menjat , pro t'ha sortit una aquarel.la rodona ! : molt fresca , contrastada ..explicant ambient... de mestre !

    ResponElimina
  7. Sí, Quim, sí, el eterno problema del pintor ¿Que poner o que quitar, llegar a discernir el color, el tono, la composición, la estructura...en fin, que te voy a contar, esa es la "salsa" de la pintura, esa y la insatisfacción que produce una obra que acabas de pintar, !Nunca se está satisfecho! y gracias a ello avanzamos. Añoro la pintura "in situ", la gracia y espontaneidad que se consiguen no tienen comparación con lo torturadas que resultan en el estudio. Después de este rollo y de darte la razón te felicito por tu acuarela, estupenda.
    Muchos abrazos

    ResponElimina
  8. Una gran lección de síntesis y valores bien contrastados. Felicidades

    ResponElimina
  9. Amigo Sito, la foto será mejor o peor, pero la acuarela es excelente!!!!
    El tema Urbano lo sabes interpretar en acuarela, muy bien. Te felicito!!!
    El nivel de la colla va ganando escalones, porque todos vamos superándonos y por gente como tú! Y mucho!!!!!
    Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a todos por vuestros comentarios. Me alegran vuestras palabras. A mi me gustaría que subiese el nivel de satisfacción personal de cada uno de nosotros en la colla.
      Hay dos satisfacciones distintas, la que proporciona el acto de pintar y la que proporciona el agrado del resultado. Creo que mejorar el nivel de satisfacción es posible.
      Yo empezé de cero, sin maestros, sin compañeros, sin materiales buenos y sin saber dibujar lo mas minimo. Ah y sin Internet !! Después conocí a algunos fuera de serie, pero de poco me sirvieron porque hablaban en un idioma artistico incomprensible para mi. Ahora los puedo entender mejor, pero entonces no.
      Mis comentarios van en esta dirección, ayudar a que se entienda la facilidad del acto de pintar una acuarela si NO se hacen según que cosas y SI se hacen otras. Simplemente.

      Elimina
  10. quin poco puedo decir de tu obra solo repetirte lo que ya te dije anteriormente, eres un maestro de la sintesis, solo te digo impresionante

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.