dissabte, 23 de juny de 2012

Font central del Monestir

Penjo per fi el treball del dimecres! A banda de reflexos gerxos, la planta al mig trencant la composició i altres brutícies que no em convencen, va haver problemes amb el full de paper Gvarro que va presentar unes estranyes humitats. Deixo una foto al trasllum per si algú pot aclarir a què es deu aquest comportament... L'aquarel·la la vaig esborrar i refer, a títol d'exercici, però el resultat no val massa la pena. (Ara que la propera..)

La font central del Monestir
Foto al trasllum on s'aprecien les humitats al full

7 comentaris:

  1. Amigo Sarrate, las manchas que salen en las acuarelas son debidas al moho (hongos) que se han producido por la humedad que haya recibido el papel durante su almacenamiento y no tienen otra solución que repetir la acuarela, lástima porque el tema es interesante y lo habías conseguido. Como ampliación te diré que durante muchos años he utilizado el papel Guarro y en más de una ocasión he tenido problemas sobretodo con el encolado final. Pero no obstante es un papel que a mi siempre me había dado buenos resultados. Estoy hablando de los tiempos en que casi era el único papel de acuarela del mercado.
    Espero haberte aclarado lo de las manchas.
    Abrazos

    ResponElimina
  2. Hola Domingo... pues algo así me temía... tendré que revisar dónde tengo el papel, si hay más papel afectado y buscar un lugar mejor... La cosa de los hongos también debe afectar a las obras acabadas almacenadas aunque no se vea... y además todo esto puede ser que se extienda... en fin, quedo algo preocupado y con faena que hacer... Gracias, de verdad!

    ResponElimina
  3. Carlos. Fa anys que no gasto aquest tipus de paper per la manca d'uniformitat en la seva qualitat.
    Si un full sortia bo, et podies quedar tota la resma. I al reves, hi havien partides en les que el paper feia coses sorprenents i no pas bones.
    Aixo ens passava a molts i uns paperers ens ho van confirmar.
    Llastima, perque quan sortia bo era un paper excel.lent i a mi, particularment, m'agradava molt.
    Potser el teu problema siguin fongs. No ho se, nomes es un altre opinio. Fa molta rabia que el paper no respongui adequadament.
    ,

    ResponElimina
  4. Hola Teresa
    Gràcies per l'opinió. Després de llegir el comentari de Domingo he fet ja algunes comprovacions amb altres fulls que tenia: els he mullat completament i de moment estan assecant bé, sense taques. Podia ser cosa només d'un sol tros? Jo porto uns quants anys usant paper Guarro pels treballs al carrer; tallo els fulls a la meitat, a 35x50, que em permet treballar amb el tauler a la falda. Fins ara sempre tenia el mateix comportament, i tot era previsible. Li tinc presa la mesura a tres o quatre papers i aquest, que no permet massa capes i aviat se satura, és barat i assequible i també t'obliga a treballar net. En fi, afortunadament aquest treball no era de compromís i tot acaba sent un cas que ens permet aprendre alguna cosa més del món de l'aquarel·la.
    Salutacions cordials

    ResponElimina
  5. Hola Carlos. De papeles no entiendo nada por lo que me limito a comentarte la acuarela.
    Me gusta. Y tal y como queda ampliada, también.
    Así que, gracias por venir, aunque luego desapareciste, y esa acuarela, no está nada mal y su enfoque tampoco.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  6. Y yo, sin enterarme de tu presencia!
    Lo siento Carlos, porque me hubiera gustado saludarte.
    MUY BUENA COMBINACIÓN DE LUCES Y SOMBRAS.
    Un abrazo y hasta la próxima!

    ResponElimina
  7. Joshemari, Raimundo, gracias por los comentarios aunque esta vez soy yo el que refunfuña por el trabajo. Ya contesté en mi blog que me fui porque tenía el coche al lado y ya habíais marchado. Me he puesto en contacto con Sadeu, uno de los bloggers que corre por aquí, y que tiene una tienda de bellas artes y sabe un montón de cosas y me ha dado explicaciones sobre papeles... Me ha dicho que colgará sus averiguaciones en su blog de materiales http://bellas-artes-tex.blogspot.com.es/. Habrá que estar al caso. Si el miércoles no aparezco no será por falta de ganas. Una abrazo!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.