dimecres, 27 de juny del 2012

Estany del Palau Reial

L'estany es troba abans d'arribar al Palau, a mà esquerra
A les 10,15 h. la imatge era aquesta

 He tornat al tema de l'estany, com la setmana passada, però sense problemes de paper ni de perspectiva visual. El resultat m'agrada més. He obtingut crítiques d'Antònio Borreguero: les tres grans masses estan tocades igual (joncs, reflexos, canyes de la dreta); el resultat és una mica excessiu per cridaner, manca alguna mena d'equilibri. "Hi ha massa ratlles" -és la sentència que hem acordat. En el bar, la Teresa Jordà ha estat més radical: a gestos, dues taules per davant, m'indicava la porció del fons feta amb colors fosos i deia que tot l'altre li "sobrava"... Moraleja: en viu et diuen coses més sucoses que al blog!

10 comentaris:

  1. Tot depen del que un busqui. La TJ te rao. El fons per si sol ja es un quadre. L'AB tambe en te de rao pel que fa a les tres masses. Ambdos son uns mestres. Pero el teu quadre a mi m'agrada molt. Diga-li cridaner o diga-li expressiu, si m'ho permets.

    ResponElimina
  2. Tant xerrar i no t'he dit que m'agrada molt com has tocat l'aigua...

    ResponElimina
  3. ai!! què volia dir: centre damunt la meitat de l'obra és un excel·lent, no que em sobrés res pq l'obra és teva, la "meva" fascinació anava per aquesta part, i la moraleja, glub!! recorda que en vaig dir de sucoses i equivocades ja fa temps, molt de gust de conèixert i fer-la petar, gràcies per presentar-te'm
    tonet

    ResponElimina
  4. Joan Mª de Castellar: Excel.lent aquarel.la, tant tècnicament com l'atmosfera que has aconseguit. Felicitats!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  5. Vaya de entrada que la acuarela es muy buena y magníficamente trabajada y más si ese era tu objetivo cuando te liaste con ese estanque. También opino que tanto la Tonet, como Borreguero tienen razón, pero eso solo lo sabrás tú, con la idea que decidiste pintarla. La acuarela está fantásticamente realizada. Con todos los elementos de un manual de buena acuarela.
    Los reflejos, la atmósfera, los colores...todo en su sitio!
    Gracias por venir a compartir esos momentos con nosotros.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  6. Teresa Giménez, Teresa Jordà, Joan Mª, Diego, Joshemari... Us agraeixo a tots el vostre interés. Crec que les crítiques, si són sinceres, sempre van bé. En les crítiques no només es destapa al criticat, o l'obra criticada, sinó també el crític, o la seva forma de mirar el món. Enmig de l'encontre entre la teva mirada i la meva també sol estar també l'aquarel·la mateixa, ella, que sembla que a vegades tingui vida própia i no obeeixi del tot al seu autor. Vale, lo sé, no m'enrollo más... Una abraçada a tots!

    ResponElimina
  7. Carles, estic d'acord aqmb l'Antoni B. potser caldría que els joncs del centre i de l'esquerra, fossin una mique més clars, per fer destacar més el primer pla de les canyes de la dreta,que podríen ser més fosques, peró aixó només sería per alló que es diu "rizar el rizo", perque aquesta aquarel·la es molt bone, m'agrada tot, especialment el tractament de l'aigua. Et felicito, una abraçada!

    ResponElimina
  8. En otros tiempos, ya muy lejanos, este estanque era el lugar preferido por tres amigos que casi todos los sábados era nuestro tema preferido, recuerdo que existía un enorme eucaliptus que le daba un tremendo empaque al tema y los reflejos del agua era el motivo principal, no se si existe el eucaliptus o no, pero era un buen tema. Veo que a ti también te a interesado y lo has resuelto perfectamente. Los comentarios que nos permitimos volcar en este blog núnca significan una crítica sino más bien una opinión, lo más desinteresada posible y mi opinión es que la acuarela es perfecta y que cada artista tiene que sacar sus propias conclusiones, Quizá yo la hubiese realizado así... el otro asa... y el de más allá de otra manera y como dijo Jesucristo: "El que esté libre de pecado que arroje la primera piedra". Lo importante es que una Colla de amigos pintores se reúnan cada miércoles para plasmar sus obras y por el contacto humano. !Caramba casi me ha salido un sermón, pido perdón por ello!
    Un fuerte abrazo a todos.

    ResponElimina
  9. Lluis, Domingo: el sentido original de la palabra "crítica" es discernimiento, algo asi como separar con la inteligencia lo que quizás aparezca confuso en una primera captación. Se supone que es en este sentido que hay críticos expertos de vino, de teatro, de literatura, etc. Es cierto que la gente usamos el término a veces en el sentido de confrontación, incluso destrucción etc. Frente a esa crítica, el comentario indulgente o benévolo cumple una función humana de acompañar, compartir y mantener la amistad. Eso es muy importante y en la Colla debe ser lo más importante. Pero lo de avanzar en el terreno artístico creo que se hace con crítica. Que uno prefiera a veces la amistad y a veces "la verdad" (se entiende, la opinión sincera) depende de tu propia situación personal... Tema muy complicado... Sea por un motivo o por otro, gracias de nuevo por las contribuciones.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.