dimecres, 23 de maig del 2012

23-5-2012 PLAÇA REIAL

Hola colla! Este apunte es lo que he hecho esta mañana.

21 comentaris:

  1. em balla la retina? la fas ballar amb el teu dibuix? però sempre és muntañá
    tonets guapu

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, Teresa, potser auria de haver donat més protagonisme a la font, i deixat el fons sense tants detalls, així la vista no sap a on anar, peró lo important es ballar i pasar-ho bé, sigui amb la vista o amb els peus, je,je...! Gracies per el teu comentari, tons!!!

      Elimina
  2. Como siempre, excelente dibujo. Tal vez y para mi gusto excesivo protagonismo a los verdes de las palmeras. En el bar no me pareció tan acusado.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Antonio, también tienes razón, te digo lo mismo que a Teresa, hay demasiados protagonismos en este apunte, quizás sí que las palmeras, han quedado un poco más contrastadas que en el original, pero allí también destacaban demasiado. ¡Un abrazo!

      Elimina
  3. M'agrada, Lluis. Com sempre, un magnífic dibuix.

    ResponElimina
  4. Gracies Albert, el dibuix, té alguns "fallos", que son normals en treballs ràpits, peró crec que es bastant correcte, i m'alegra que t'agradi. Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Este laborioso trabajo no tiene nada de apunte, Lluís.
    La luz ambiental a todo el conjunto está muy conseguida.
    Te felicito!

    ResponElimina
  6. Muchas gracias, Raimundo, celebro que lo veas como una acuarela y no como un apunte, a lo que hago los miércoles, en dos horas como máximo, los llamo apuntes, para diferenciarlos de las acuarelas que ya sabes que realizo en varias sesiones con un total de ocho a diez horas. Estos apuntes, estudios o como los llamemos, no los utilizo como cuadros para enmarcar y exponer, quizás porque no he llegado a la calidad de muchos de vosotros con estilos más impresionistas, que son verdaderos cuadros, estos míos rápidos, me sirven muy bien de práctica y para experimentar, pero cuando los tengo hechos, siempre encuentro fallos que con un poco más de tiempo, habría solucionado, pensando cada paso antes de hacerlo, y los llamo apuntes, porque para mí faltaría terminarlos (en mi blog, también los diferencio como "apunte" o "acuarela" para que nadie se extrañe de la diferencia de estilo de cada uno). ¡Huf...me enrollo más que una persiana! ¡Un abrazo!

    ResponElimina
  7. Lluïs d'apunt res de res, +aquarel.la complerta amb un dibuix com sempre molt acurat i colors molt equilibrats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies, Jordi, m'alegra que t'agradi aquest apunt, aquarel·la o com es digui, per no repetir-me, pots llegir les raöns del perqué l'anomeno apunt, a la resposte que l'hi faig al Raimundo.
      Una abraçada!

      Elimina
  8. D'apunt res, en Jordi m'ha tret les paraules, és una bona aquarel·la.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies també, Teresa, em fa molta satisfacció, que també t'agradi com a aquarel·la, et contesto lo mateig que a Raimundo i a Jordi. Vaja "cacao" que hem montat en Raimundo i jo, eh...?
      Peró tot s'hi val per donar conversa i així pasar-ho bé, fent els comentaris més amens. Una abraçada!

      Elimina
  9. També penso que no has fet pas un "apunt", sinó una aquarel.la molt rica de detalls. Perfecte!!.
    Potser el dibuix de les figures és en excés "escolar". Tú dibuixes molt més bé (...i no et proposo pas que facis personatges "realistes amb pèls i senyals")

    ResponElimina
    Respostes
    1. Antoni, moltes gracies, estic content, perqué també t'agrada com aquarel·la, i a sobre la troves "perfecte" (casi ná), peró també m'alegra que em facis l'observació de les figures, tens molta raó, es una de les coses que vaig notar, quan ja les havía fetes, tinc que acostumar-m'ha a fer les figures amb estil d'aquarel·lista, d'aquella manera que son i no son, deixant les cames sense acabar,etc. ja saps qué vull dir. Una abraçada!

      Elimina
  10. Molt bé Lluis com sempre el dibuix excelent. M'has d'ensenyar com fas els choritos del sortidor

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies, Santiago, celebro que t'agradi, aquets filets d'aigua del surtidor, tenent "trampa", no ho faig servir gaire, peró aquest cop per no entretenir-m'he massa, els he fet amb un rotulador de tinta blanque, després d'acabar de pintar amb l'aquarel·la. Una abraçada!

      Elimina
  11. Lluis, de apunte nada!! Un cuadro perfecto, como te decía Raimundo. Eso sí, con todos los detalles como nos tienes acostumbrado. Y encima los haces en una mañana!
    Son perfectamente enmarcables y quedan muy bien. Pruébalo y verás!
    Te felicito. Ah, y eso de sintetizarlos ya vendrá. Poco a poco. Sabes que a mí me costó mucho y aún hoy a veces encuentro que me paso.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  12. Gracias Joshemari, me alegra que también te guste, y de que lo consideres como una aquarela, el motivo por el que le digo apunte es... (aquí viene una explicación que para no repetirme, puedes leer en la respuesta a Raimundo, je,je...), en lo de rapidez, no tienes que asombrarte,precisamente tú, con lo rápido que lo haces y además bien. Lo de enmarcar, ya lo probaré, y también lo de sintetizar, ya lo mconseguiré, con el tiempo y una caña, como suele decirse. ¡Un abrazo!

    ResponElimina
  13. Som Àngels i Joan Mª de Castellar, et felicitem per la teva aquarel.la molt bonica i lluminosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gracies per el vostre comentari, Àngels i Joan Mª, m'alegra que us agradi. Una abraçada!

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.