dijous, 21 de febrer del 2013

Sant Andreu


 Buena idea la de pintar varios días seguidos en un mismo barrio !  La semana pasada , me dirigía hacia el mercado de St Andreu , cuando consideré que me gustaba una calle que precisamente llevaba a él. Ocupé el tiempo en ésta acuarela y retrocedí  al lugar de encuentro . Ayer llegué a la plaza del mercado y quedé maravillado de lo que me había perdido!

La acuarela , sobre Fabriano de 300 grs  y 27 x 35 . El dibujo , en libreta Hahnemühle  de 140 grs  y 19'5 x 19'5

 Diego Arias comentó la semana pasada que tendría que exponer la acuarela en formato más grande . Estoy totalmente de acuerdo y espero que el próximo miércoles puedas indicarme como hacerlo

14 comentaris:

  1. M'agraden tots dos, peró el dibuix colorejat
    encara m'agrada més.
    L'aquarel-la té l'ombra de les columnes i les arcades un xic dures. Els personatges i el gós,
    molt bons

    ResponElimina
  2. El de baix es extraordinari. M'agrade molt. Fas unes composicions fabuloses.
    En el de dalt potser et passa que comences pels clars i vas pujant de to, prova un dia de fer-ho al revés. Una abraçada

    ResponElimina
  3. Massa grosses a la pantalla del meu ordinador no hi caben, atenció.

    ResponElimina

  4. Hola Aleix, como me has dicho que estas de acuerdo lo he hecho yo para que ves el efecto, ¿ que te parece? yo pienso que gana, ya te diré como hacerlo y a la fama je,,je, me gusta tus dos trabajos, un abrazo.

    ResponElimina
  5. Las dos me gustan, pero el segundo bajando es excelente. Tu trabajo te sigue definiendo y eso es importante.

    ResponElimina
  6. moltes gràcies amics per els vostres comentaris ! Diego , tienes toda la razón en que con formato más grande mejoran . Gracias por ampliarlas .. y estoy deseando que me expliques como se hace .
    Perque us agrade més la segona , que es de tamany més petit que l'altra i en un paper pitxor , explico que està dibuixada directament a pluma i colorejada amb pincell d'aigua .. pro com que la tinta de la plumilla no done per tan pigment , l'hi he afegit ultramar fosc i siena torrada amb pincell a casa

    ResponElimina
  7. Quim , no he fet al.lusió al teu bon comentari : Efectivament , l'aquarel.la la vaig començar amb els tons més clars de la pared externa , l'ombra més pujada , l'interior dels arcs allunyats més fort . i en arrivar a l'interior dels arcs de primer pla , el to es massa dur com be comente en Fernando . Provaré de fosc a clar en la propera !

    ResponElimina
  8. Soc de la opinió que si pintem l´aquarel.la es per la bellesa de la transparència del color amb el paper, si matem aquest efecte, per molt be que estigui la composició i el dibuix, matem la gracia. Consiguir fosc i transparència no es gens fàcil -amb alguns colors es impossible totalment-. Començar per un fosc "possible" facilita molt la solució, es una manera, però n´hi ha de altres. Cada maestrillo tiene su librillo.
    Una altre solució es: on hi toca el sol deixar el paper blanc, sigui del color que sigui lo il.luminat, encara que sigui negre, pintar només lo que queda a l´ombra. Al final posar els clars. Si en tens ganes, perquè queda tant bé que hasta fa por enbrutir-los.

    ResponElimina
  9. Aleix, la primera vez que me pasa con tus dibujos y pinturas. Las dos me gustan mucho y no sabría escoger cual de las dos es la preferida para mi gusto. Aunque tengo una especial tendencia a que me gusten más los dibujos que las acuarelas. Esta vez las encuentro bien trabajadas las dos!
    Un saludo.

    ResponElimina
  10. Cuando se hacen dos trabajos, las comparativas son inevitables.
    Me quedo con la segunda, sin ninguna duda y te felicito!

    ResponElimina
  11. Amigo Aleix, veo con gran satisfacción que te vas compenetrando con tu propio estilo dándole una personalidad especial, juzgar las obras si una es mejor que otra carece de importancia, no viene al caso, cada una en su clase tiene algo que la distingue, lo importante es guardar cada artista su propio lenguaje de expresión, te felicito, lo estas logrando.
    Un abrazo o los que quieras.

    ResponElimina
  12. Aleix, bon estil que va millorant cada dia, et felicito. El què diu el Quim i el Domingo que en saben molt d'aquarel·la, en vindrà bé a mi.

    ResponElimina
  13. Me ha enamorado la segunda...no puedo desarrollar el xq de mi elección puesto que estoy enferma...
    Pero felicidades!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.