Te coses bones, però el fet que la torre principal es vegi torta marca molt. Vull insistir en lo que ja vam parlar el dimecres, en important definir el subjecte principal i fent servir el joc de clars i foscs de les grans masses fer que aquest subjecte, "el tema" es defineixi per si sol sense necessitat de explicar-lo amb ratlles. En aquest cas la torre es del mateix to que el cel, els edificis de la esquerra i els arbres de sota. En canvi la palmera s'entén perfectament i no has hagut de posar-hi ratlles. Quin to ha de tenir el tema? Depen del to de la majoria del fons. Si es clar fosc i si es fosc clara. Si el fons es clar amb la simple silueta fosca es suficient ( i "necessari" ja que si la volem explicar la espatllarem) En aquest cas la palmera es el exemple perfecte. Si el fons es de to mig el tema te que ser molt contrastat, foscs i clars contundents. Si el fons es tot ell fosc... millor pintar al oli. Per lo tant es important passar una bona estona pensant com distribuir els tons de les grans masses en relació al tema principal abans de començar a pintar. Jo ho faig així, lo que no vol dir que d´altres no ho facin i pintin com els àngels.
De acuerdo con Quim en cuanto a los valores, si habláramos de fotografía diría que está enfocada al infinito, o sea que todo tiene el mismo valor, falta la distancia focal. Esta opinión es en cuanto al tecnicismo, que no tiene nada que ver con la calidad de la acuarela, antes de pintar, pensar, pensar, pensar. Abrazos
Quizás quitar alguna rayita del edificio de la izquierda, no demasiados y así ganar un pelin de profundidad, al difuminarlo. Los contrastes naranjas con su AMIGO ETERNO el verde, son estupendos.
Como dice Eduardo es grata a la vista. Aquí tienes grandes maestros que te te orientan en algunos fallos cometidos, pero insisto en que la acuarela tiene una paleta de colores agradable. Te diría y no soy "cap" entendido, que has de vigilar el dibujo. Cuatro nociones, las más importantes y lo demás saldrá por sí solo.
Te coses bones, però el fet que la torre principal es vegi torta marca molt.
ResponEliminaVull insistir en lo que ja vam parlar el dimecres, en important definir el subjecte principal i fent servir el joc de clars i foscs de les grans masses fer que aquest subjecte, "el tema" es defineixi per si sol sense necessitat de explicar-lo amb ratlles. En aquest cas la torre es del mateix to que el cel, els edificis de la esquerra i els arbres de sota. En canvi la palmera s'entén perfectament i no has hagut de posar-hi ratlles.
Quin to ha de tenir el tema? Depen del to de la majoria del fons. Si es clar fosc i si es fosc clara.
Si el fons es clar amb la simple silueta fosca es suficient ( i "necessari" ja que si la volem explicar la espatllarem) En aquest cas la palmera es el exemple perfecte.
Si el fons es de to mig el tema te que ser molt contrastat, foscs i clars contundents.
Si el fons es tot ell fosc... millor pintar al oli.
Per lo tant es important passar una bona estona pensant com distribuir els tons de les grans masses en relació al tema principal abans de començar a pintar.
Jo ho faig així, lo que no vol dir que d´altres no ho facin i pintin com els àngels.
M'agrada molt Dolors . Els edificis de l'esquerra s'han allunyat i el dibuix i colors drets son magnífics !
ResponEliminaSin entrar en tecnicismos, es una acuarela muy grata a la vista y bien tocada en conjunto.
ResponEliminaels teus colors personals i subtils, me agrada molt, felicitats
ResponEliminaDe acuerdo con Quim en cuanto a los valores, si habláramos de fotografía diría
ResponEliminaque está enfocada al infinito, o sea que todo tiene el mismo valor, falta la distancia focal.
Esta opinión es en cuanto al tecnicismo, que no tiene nada que ver con la calidad
de la acuarela, antes de pintar, pensar, pensar, pensar.
Abrazos
Quizás quitar alguna rayita del edificio de la izquierda, no demasiados y así ganar un pelin de profundidad, al difuminarlo.
ResponEliminaLos contrastes naranjas con su AMIGO ETERNO el verde, son estupendos.
El teu estíl, ja el tens agafat pel coll,
ResponEliminano afluixis, es molt interessant, i la
teva obra mot bona.
Como dice Eduardo es grata a la vista. Aquí tienes grandes maestros que te te orientan en algunos fallos cometidos, pero insisto en que la acuarela tiene una paleta de colores agradable.
ResponEliminaTe diría y no soy "cap" entendido, que has de vigilar el dibujo. Cuatro nociones, las más importantes y lo demás saldrá por sí solo.