dijous, 6 de setembre del 2012

Pont de la plaça de Can Fabra

Aquest estiu he estat fent algunes aquarel·les de masses vegetals -soles o amb roques-, que penjaré properament. Per això, aprofitant aquesta ocasió, he triat un tema que continua la sèrie. A la plaça de Can Fabra, a Sant Andreu, es troben aquests jardins amb pont "japonès". Revisant les cròniques de la Colla descobrim que l'Antoni Boronat i Lluis Montañà ja l'havien pintat abans -elecció de tema que va dur a certa conya a algun comentarista-.
Afegeixo també la referència del comentari de José Luis Zorrilla.


Entenc que el pont pot semblar alguna cosa impostada, com de decoració de cartró-pedra... però a les 10 del matí hi havia un matrimoni d'avis xinesos -o país oriental- que se'l miraven amb molta serietat, amb reverència, com intentant arrancar d'aquest racó perdut de la ciutat alguna guspira del seu país d'origen. L'escena (o la meva pel·lícula d'ella) m'ha emocionat una mica i ha estat suficient perquè em mirés el pont d'una altra manera. Més tard, quan ja estava en feina, un altre senyor, també oriental, ha fet una ronda similar pel lloc, travessant d'un riba a l'altra amb atenció... Crec que el tema tenia tantes possibilitats com qualsevol altre...

12 comentaris:

  1. Hola Sarrate, yo también he pintado este puente, sólo que años atrás y con la técnica del pastel, como te comenté personalmente. Lo que me llama la atención es la coincidencia de quienes hemos pintado esta escena y la hemos titulado igual: "Puente Japonés". Tiempo atrás el estanque estaba mucho más bonito, ya que había nenúfares y otras plantas acuáticas. Si quisieras ver mi versión al pastel este es el enlace: --- http://www.artelista.com/obra/2361281117785251-barcelonapuentejaponesencanfabrasantandreu.html

    http://www.artelista.com/obra/2361281117785251-barcelonapuentejaponesencanfabrasantandreu.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es verdad, Jose Luis... ayer tenía la impresión de haber olvidado algo cuando repasé el blog de la Colla... Claro, faltaba el pastel del que me habías hablado... Es un trabajo bonito, bien compuesto y muy limpio. Al añadir el edificio que no oculta que es de St Andreu y añadir el ciprés se forma un conjunto -¿cómo diria?- algo inquietante, en cualquier caso en una convivencia extraña. Yo creo que estas cosas no las pensamos pero en nuestra elección de elementos están ahí pese a que queramos fingir a veces que esos elementos se imponen en nuestro cuadro por si solos, por el mero hecho de que estaban ahí... Puesto que la composición también dice algo y sugiere cosas tiene su valor y hay que tenerla en cuenta.
      Saludos

      Elimina
  2. El teu joc de llums i ombres es formidable,netes i transparents.
    He entrat a mirar el d'en José Luis, talment una mateixa història es pot veure de
    diverses maneres, i cadescú l'explica a la seva.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord que cadascú explica la seva... història. Per això jo ho diria així: que no contem la mateixa història ni tenint davant dels nassos el mateix pont des del mateix angle... perquè la història que tenim al cap és distinta...

      Elimina
    2. Totolment d'acord amb la puntualització, dificilment dues persones poden explicar,devant
      d'un mateix tema, una mateixa história, perqué no reben les mateixes sensacións.

      Elimina
  3. M'agrada molt, Carlos, l'estil es molt bó, sobretot el tocat de l'abet del primer terme, que a més, al ser
    fosc, dona molta llum al conjunt. Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Lluis. El tema de l'arbre fosc del primer pla va ser una cosa de preparar força pintura a la paleta, empassar saliva i "valor y al toro"... i no estava massa convençut que no resultés massa violent. Celebro de debó que t'agradi. Una abraçada.

      Elimina
  4. Carlos, como ejercicio de acuarela está muy lograda, pero el tema, por muy romántico que sea, no me inspira, aunque tengo que reconocer que inspira a los demás, como son José Luis, Lluis, Boro y ahora a ti. Todos os habéis metido en este berengenal y... habéis salido bien!! Os felicito!

    ResponElimina
  5. Afortunadamente vemos temas por doquier y no vemos los mismos. En este caso, el estado de ánimo, aun de verano, influye mucho y ya sabes en qué otros temas uno se inspira a lo largo del año... Sin embargo tu línea de inspiración diría que siempre és cordial... Está bien plantearse en algun momento qué es lo que a uno le ha inspirado...

    ResponElimina
  6. Si es un puente chino o japonés creo que no tiene ninguna importancia no refleja el lugar dónde está ubicada así es que puede ser lo que a cada persona interprete. Vivo en la Calle Consell de Cent- Muntaner y en el chaflán existe un edificio que los turistas vienen a fotografíar, tiene un estilo peculiar, Egipcia, china o cualquier cosa que se le parezca, hace sesenta y dos años que la veo y siempre me ha parecido un bodrio, todo es cuestión de gustos y pareceres, lo que si aseguro es que no es el ninguna construcción clásica griega.
    Abrazos

    ResponElimina
  7. Carlos; me gusta mucho lo que has logrado a través de tu estilo tan peculiar que personalmente siempre admiro.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Se agradece, Eduardo. Los estilos de cada cual son inconfundibles todos. Si con algún estilo tiendes a simpatizar será que el cuerpo te está pidiendo ir por ahí. Por mi parte siempre miro de incorporar alguna cosa de lo que hacen los pintores que me gustan... y el primer paso es enterarse bien de lo me gusta (cuestión más difícil de lo que parece) y cómo lo hace (cuestión que tampoco es inmediata). Saludos!

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.