dimecres, 25 de setembre del 2013

Racó del Laberint d'Horta


Aquarel·la en paper Fabriano Estudio, de 32 x 23 cm. 300 gr. gra fi. Cal dir que el paper no ha ajudat gens. He hagut de fer miracles per fer el que faltava (no l'he pogut acabar in situ) i arreglar el que havia fet al natural, en el estudi. No sé ben bé quin artista de l'aquarel·la famós va dir una vegada que un bon aquarel·lista amb un pinzell i paper d'estraça et sap fer una bona aquarel·la. Jo no estic del tot d'acord amb ell, per lograr una aquarel·la neta i colors brillants, el paper ha de ser de bona marca i de qualitat professional. O així m'ho sembla.

12 comentaris:

  1. Molt elaborada, quasi iperrealista.
    Tot al seu lloc,res desentona.
    Grandissim coneixement de l'art
    i la tècnica de l'aquarel·la.

    ResponElimina
  2. Pujals, al igual que el rio Guadiana tienes el don de desaparecer y aparecer , afortunadamente para la Colla tus apariciones son para mostrarnos tu maestría con la acuarela. Ya encontraba a faltar tu colaboración, muy afortunada en este caso.
    Fuerte abrazo

    ResponElimina
  3. Te metiste en un buen "fregao", pero cuando uno sabe lo que tú sabes, sois capaces de salir airosos ante cualquier circunstancia. Ni papeles ni puñetas. Los buenos pintores pintan sobre cualquier papel. Y no estoy de acuerdo con lo que dices más arriba sobre este tema. Una cosa es demostrar lo bien que uno sabe pintar (como tú has hecho) y otra es pintar para un concurso o una exposición donde quieras lucirte. Pero donde esté un maestro, deja su seña, hasta en una servilleta de papel. Hala! Eso es lo que pienso!
    Rafael, te ha quedado una obra magnífica, demostrando que eres un grandísimo maestro de la acuarela. Fantástica, a pesar del fregao y del papel.
    Ven con más frecuencia!
    Un fuerte abrazo.

    ResponElimina
  4. Es verdad lo del papel a mi esa marca tampoco me ha funcionado y desde luego, los colores pueden ser de mejor o peor calidad, pero el papel a de ser el mejor. Muy buena acuarela, nueva demostración de bien hacer.

    ResponElimina
  5. La perfección hecha realidad !!!!!!! me gusta mucho, enhorabuena.

    ResponElimina
  6. Una molt bona aquarel.la de un tema molt dificil, sort que el paper era dolent...

    ResponElimina
  7. Estic d´acord amb el que dius del paper, per mi es molt important. Peró els que en saben molt amb qualsevol paper et fan coses interessants. Peró son uns punyeteros perque fan el que saben que poden fer, amb aquell paper !.

    ResponElimina
  8. Rafel, m'agrada molt! a més de tot el conjunt, l'aigua t'ha quedat estupenda, quan la vaig veure al natural, no semblava que le poguessis millorar tant. Només trobo a faltar, que em vas dir que et faltaban 400 barras de la barana i crec que només n'hi has posat 399. Una abraçada!

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.