Pintant al carrer a un n'hi passen de bones. Un senyor m'ha dit que m'havia quedat bé el sheriff. Sort que no ho ha sentit el Wert, perquè l'obigava a fer un master accelerat d'història d'Espanya (Catalunya compresa) . Després han descarregat un munt de cadires de rodes... En fi, un matí molt divertit
XEVI : amb molt bon ROLLO , no diríes que el cavall és viu, y ha corregut un xic masa cap
ResponEliminaa l'esquerra?...
L'aquarel·la és molt bona , ja la he vist quan
estabes sota un pilot de turites d'autocar.
Es que el Rei te pressa de anar cap a França, no sigui que els auguris de resurecció del Franco es facin realitat. Diuen que "Franco no ha Werto"
EliminaAquarel.la de mestre.
ResponEliminaHAS BORDADO LA PLAZA, ES PERFECTA ESTA ACUARELA, FELICIDADES.
Fernando. Gràcies pel teu comentari. És cert que el cavall d'en Berenguer se n'anava del quadre i la feina ha estat meva perquè no sortís de l'escena.
ResponEliminaSimplement volía fer esment d'una norma (¿...) de composició.
EliminaQuan el tema (com sembla en aquest cás) es una figura, sigui a peu ó equestre,
sempre és millor deixar l'espai llire vers allà on dita figura mira.
Parlar de normes avui dia ES UNA COLLONADA.
Peró que hi farem ..........
Un conjunto y un dibujo perfecto!
ResponEliminaMuy limpio, como siempre. La perspectiva se ve profunda a juzgar por la baranda, por lo que quizás el fondo (edificio y sobre todo las ventanas) podrían difuminarse algo y así alejarlos del tema principal... La gama de colores es perfecta. Todo lo que digo es según mi gusto claro. Tú mandas.
ResponEliminaXevi: No hi ha com pintar al carrer; et poden preguntar i dir algunes coses molt curioses.
ResponEliminaPel que respecte a si el cavall surt o no fuig del quadre és perquè no queda en el centre òptic de la teva composició, però entenc que tu no pretenies fer una pintura del cavall sinó un paisatge amb cavall... que no és el mateix. Enhorabona.
Hola Xevi, bona polemica amb el cavall. Jo crec que si hi ha un rei a dalt de un cavall i en un pedestal i ocupa casi la meitat del quadre, es el motiu principal. Per aixo crec, com el Jose Luis, que li falta contrast a tota la estatua i li sobra contrast al edifici del fons i aquest si fós una miqueta més fosc millor ( el cap del cavall al tenir de fondo el fosc del arbre ja crea la tridimensionalitat). Per altre banda, el pedestal , la valla, els edificis de la dreta i el ciprés no es podríen fer millor.
ResponEliminaPintes molt bé Xevi, m´agraden molt les teves pintures. Felicitats.
Xevi, me gusta más hoy, cuando lo veo por Internet, que ayer cuando me lo enseñaste. Quizás al pasarlo al blog han quedado esos colores verdes algo atenuados.
ResponEliminaEl dibujo espléndido. Es posible, como dice José Luis y corrobora Quim, que atenuando un poco el edificio de atrás, habría quedado más destacado ese magnífico caballo y digno jinete.
Saludos.
La escultura, fabulosa.
ResponEliminaMuy buena acuarela y muy bien documentada, me adhiero al comentario de Fernando, sobra espacio por detrás del caballo y falta por delante, es una ley de composición, si el cuadro estuviese expuesto en una exposición colectiva, la vista del espectador la llevaría al cuadro siguiente, podemos comentarlo con más calma y en directo. Es una cuestión de composición que no quita el valor de la acuarela. En mi blog, en sugerencias, actívalo y veras un ejemplo.
ResponEliminaAbrazos
Te he contestado en ti blog. Gracias por tu comentario. Feliz navidad.
ResponElimina