dilluns, 4 d’octubre del 2010


¡Hola colla !

Al tener muchos de vosotros problemas al fotografiar los cuadros, algunos me preguntásteis cómo lo hacía yo. Los escaneo, porque este sistema, al no coger brillos y ser siempre exacto, queda mejor que con la fotografía. Naturalmente no todos tienen escánner, (yo lo tengo porque lo utilizaba en mi profesión antes de jubilarme) cuando es así hay que hacer fotos, que también pueden salir muy bien, cuando se le encuentra el punto.

Los que sí tenéis escánner, me dijísteis que el problema era el tamaño, el mío también coge como máximo el DIN A-4 y lo hago por partes, quedamos que os lo explicaría y para que sea más fácil he hecho un documento con los pasos a seguir que cuelgo aquí por si le puede interesar a alguien más de la colla.


9 comentaris:

  1. molt bon argument Muntanyá, no m'agrada gaire tanta feina, però tens un munt de raó i és una bona pràctica, de fet això es pot fer perfectement amb formats no massa grans (segons la mida de l'escaner, el tinc d'igual) p.e. si l'obra fa 100x70 cm., ja et pots oblidar del sistema, és feina de xinesos, tot i aixì et felicito per la pedagogia desenvolupada, excel·lent lliçó!
    tonets

    ResponElimina
  2. Gràcies per contestar, Teresa. Tens raó, quan la mida es massa gran es millor fer foto, jo els faig amb escanner fins al format 12-P(46x 61) i surt amb 8 DIN'S A4,amb práctica no es la feine que sembla i val la pena el resultat, peró quan es més gran també les faig amb foto. En Pujals amb va dir un dia que hi ha un programa que ho junta automáticament, peró encara no l'he probat.
    Tons !!

    ResponElimina
  3. mágradarà saber el programa, gràcies per tot
    tonet

    ResponElimina
  4. Todo esto me suena a ingeniería pictórica!!

    ResponElimina
  5. Joshemari, cuando te metes en ello, es más fácil de lo que parece, y el premio en este caso, es lograr que las copias se parezcan lo máximo posible a los originales. Si no has practicado el Photoshop te parece ingeniería pero es muy sencillo cuando lo has probado, a mí me parecen ingeniería otros programas y el Internet porque no los he practicado tanto (ya ves los líos que me hago a veces para mandar mis imágens al blog, por ejemplo).
    Un abrazo y hasta mañana !!

    ResponElimina
  6. Gràcies MªAntonia, de crac res, per`espero que l'hi serveixi a algú.
    Petons

    ResponElimina
  7. Gracies Lluïs, m´ha servit de molt ja que no savía com unir les dues parts.Amb l´escaner queda millor la reproducció ja que no depend de la llum.

    ResponElimina
  8. M'alegra que t'hagi servit, Jordi, si tens algun dubte díguem-ho.
    Estic molt content de que el dimecres estesis un altre cop amb nos-altres, passat l'ensurt i ben restablert.
    Una abraçada !!

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.